Tarımın başladığı topraklardan tüm dünyaya ‘Torku’

Divan-ı Lügati’t Türk’te ipek gibi saf, temiz, sağlam, ipeksi diye tarif edilen Torku, 1950’lerin başında bir şeker fabrikası inşa ederek ürünlerini değerlendirmek ve gıdada söz sahibi olmak için kooperatif çatısı altında bir araya gelen üreticiler tarafından kurulan Konya Şeker’in gıda markasıdır.

2000’li yılların başında vizyonunu ve hedeflerini yenileyen Konya Şeker, kendi faaliyet alanını pancar şekeri üretimi ile sınırlamamış ve bir çiftçi kuruluşu olmanın sorumluluğu ile ülkemiz topraklarında ülkemiz çiftçisinin ürettiği bitkisel ve hayvansal ürünleri katma değerli ürün haline getirerek, tarladaki çiftçi ile nihai tüketiciyi aracısız buluşturmayı amaç edinerek yatırımlarını başlatmıştır.

Tarladan rafa tüm üretim zinciri ile Anadolu’nun markası olan TORKU; Anadolu gibi güvenilir, Anadolu gibi doğal.

Konya Şeker güvencesiyle ve bizim topraklarımızda bizim çiftçimizin ürettiklerini tüketiciyle buluşturan Torku, Türk çiftçisinin ufkunun ve gelecek iddiasının da adıdır. 2007 yılında ikramlık çikolata ve sert şeker ile ilk ürünlerini tüketicinin beğenisine arz eden Torku, Türkiye’nin en köklü tarımsal sanayi kuruluşunun gücü ve tecrübesini arkasına alarak en genç gıda markası olmasına rağmen raflarda en hızlı büyüyen, ürün çeşitliliğini katlayarak arttıran gıda markası olmayı başarmıştır. Torku, çikolata ve şekerleme ile ilk basamağını oluşturduğu üreticiden tüketiciye güvenilir gıda zincirinde bugün itibariyle ikramlık ürünlerden, çikolata çeşitlerine, lokumdan sert şekere, bisküviden keke, süt ve süt ürünlerine kadar uzanan yüzlerce çeşidiyle hizmet veriyor. Torku markası altında tüketiciye sunulan her ürün, tarladan çatala, tarladan sofraya, tarladan rafa tüm üretim zincirinde yer alarak üretiliyor. Yani Anadolu’da, Anadolu insanıyla, Anadolu insanının içtenliğiyle ve Anadolu gibi tertemiz, Anadolu gibi berrak, Anadolu gibi güvenilir, Anadolu gibi sağlıklı, Anadolu gibi doğal.

Torku’nun gıda sektöründe yer almasının iki temel sebebi vardır. Birincisi gıda üretim zincirinin ilk halkasında yer alan çiftçinin ürününü değerlendirerek ürünün mamul ürüne dönüşüp tüketiciye ulaştırıldığı zincirin halkalarının sayısını azaltarak oluşan katma değerin doğrudan üreticiye yansımasını sağlamak. İkincisi ilk üreten ile son tüketiciyi aracısız buluşturarak nihai ürüne, nihai tüketicinin ulaşılabilir fiyatlarla ulaşmasını sağlamak. Yani hem üretenin hem tüketenin kazandığı, kazanacağı, aracıların aradan olabildiğince çıktığı en sade, en kestirme ekonomik süreci kurgulamak. 2010 yılında tüm dünyada üretilen bitkisel ve hayvansal üretimin değeri, bunun içine diğer sektörlerde kullanılan tarımsal hammadde de dâhil olmak üzere, yaklaşık 3 trilyon 269 milyar 457 milyon $ iken dünyada gıda için harcanan paranın miktarı 15 Trilyon $’ın üzerindeydi.

Yaklaşık 900.000 üretici ailesini gıda sektöründe temsil eden, ülkemiz çiftçisine ait olan Torku’nun değişmez ilkesi tüketiciye saygıdır. Torku markasının yer aldığı her ürün Anadolu köylüsünün ikramdaki cömertliğini ve hediyeleşme geleneğini yansıtacak özenle üretilmektedir. Anadolu’nun âdetidir hanesini ziyaret edene, selamını esirgemeyene en iyisini, en lezizini, en tazesini, en özelini ikram eder. Anadolu insanı köyünden çıkıp ziyarete giderken de eli boş gitmez, kendinden, kendi ürettiklerinden yine en tazesini, en özelini, en lezizini, en doğalını seçer hediyelik yapar. Biz Torku markasının her girdiği evi ülke çiftçisine açılmış kapı olarak görüyor, her alışverişi bir ahbaplık başlangıcı kabul ediyor ve en tazesi, en doğalı, en özeli, en leziziyle hürmetimizi ifade ediyoruz.

Torku markasının en temel değeri: tüketiciye duyduğu saygıdır ve her ürünü itibarının simgesi kabul eden anlayışıdır.

Torku’nun asla taviz vermediği, vermeyeceği husus doğallık, hijyen ve kalitedir. Gıda sektöründe Torku’nun iddiasını güçlendiren asıl dayanağımız budur. Torku markasıyla üretilen her ürün birinci sınıf üründür. Bunun iki tane temel sebebi var. Birincisi Torku’nun sahip olduğu üretim altyapısı, ikincisi tüketiciye duyduğumuz saygı. Birincisinden başlarsak bu hem bir güvene dayanıyor hem de üretim altyapısını oluştururken niteliğe ve kaliteye yaptığımız yatırımdan kaynaklanıyor. Biz kendimize güveniyoruz çünkü gıda sektöründe üç çeyrek asra yaklaşan bir kurumsal tecrübeye sahibiz. Kurduğumuz her tesiste modern ve en yeni teknolojileri tercih ettik ve bundan sonra da bu tercihimizi ısrarla sürdüreceğiz. Bunları da nitelikli eğitimli personele emanet ediyoruz. Üretim teknolojisi ve üretim tesisi güvenirliliği açısından da personel kalitesi açısından da Türkiye’nin en önde gelen markasıdır Torku.

Torku markasının niteliği ve güvenirliliğiyle ortaya koyduğu farkın, tavizsiz hijyenin, doğal üretim yapacak son teknolojiye sahip tesislerin, bunların hepsinin temelinde yüksek kalite anlayışı ve tüketiciye duyduğu saygı yer alır. Biz tüketiciye sunduğumuz ürünümüzü sadece ticari bir ürün olarak görmüyoruz. O ürün bizim itibarımızdır. O nedenle de bizim ürünlerimizin en önemli farkı şudur; her şey birinci sınıftır ve üretimde maliyet düşünülerek malzemeden tasarruf anlayışıyla hareket edilmez.

Biz her ürünümüzün arkasındayız. Biz şunu biliyoruz, bizim ürettiğimiz ürünü bu ülkenin çocukları, bizim evlatlarımız tüketiyor. Ancak bizi her gıda işletmesinden ayıran bir husus da ortaklık yapımız. Yaklaşık 900.000 pancar üreticisi bizim ortağımız ve onlar adına ve onlar için üretilen bu ürünleri bizatihi onlar ve onların aileleri de tüketiyor. Çiftçisinden, işçisine, mühendisinden yöneticisine Torku ailesinin her ferdi, Torku markasıyla ürettiği ürünü evlatlarının, torunlarının tüketeceğini bilerek ve o özeni göstererek üretir. Torku Ailesi olarak biz kendi evlatlarımızın, torunlarımızın önüne koyamayacağımız, onlara yedirmekten imtina edeceğimiz hiçbir ürünü üretmiyoruz, üretmeyeceğiz. Bizim ürünlerimiz ve üretim tesislerimiz, doğal olamayan ve sağlık açısından tehdit oluşturan her şeye kapalıdır. Ve bizim ürünlerimizde esas olan bu topraklarda üretileni değerlendirmek, tüketiciye Anadolu’nun bereketini sunmaktır. Anadolu’da üretileni doğallığına dokunmadan, doğallığını bozmadan, sağlıklı, katkısız şekilde ve ulaşılabilir fiyatlarla tüketiciyle buluşturmaktır. Dokunmadan, doğallığını bozmadan, sağlıklı, katkısız şekilde ve ulaşılabilir fiyatlarla tüketiciyle buluşturmaktır.

Biz Torku markasıyla sadece ticari bir iş yapmadığımızın bilincindeyiz. Her ürünümüzün Anadolu’nun itibarının temsilcisi olduğunu da biliyor ve her ürünümüzü esnaf ahlakıyla, özenle, özenerek üretiyoruz. Yani Anadolu’da, Anadolu insanıyla, Anadolu insanının içtenliğiyle ve Anadolu gibi tertemiz, Anadolu gibi berrak, Anadolu gibi güvenilir, Anadolu gibi sağlıklı, Anadolu gibi doğal.

Afiyet, şeker olsun.

Recep KONUK 
Karaman Milletvekili 
Pankobirlik Genel Başkanı